Posted by: charles
18/01/2018

Immersive kommunikation

Immersive kommunikation, en del av företagets digitala strategi?

iPhones ARKit och Googles ARCore samt VR och 360 är tillgängligt redan i dag mot en bred bas av konsumenter. Och det finns flera lyckade kampanjer som Audis ”Enter Sandbox” (prisades med guld i Cannes), https://goo.gl/XVKqks, Lottos (Svenska Spel) ”Bucket List”, https://goo.gl/VQrKge och Time magazines ”AR reportage” https://goo.gl/ecqd2A.

Ett annat intressanta projekt är en Pop-up store som använder VR för att visa var deras kläder är tillverkade och vem som tillverkade plagget https://goo.gl/kzpiYv. Eller att använda AR och VR för rekryteringsprocessen? https://goo.gl/MAhbCg

Ska man använda immersive media nu eller vänta tills alla använder det? Denna artikel beskriver den pågående processen https://goo.gl/nFb1f6

Det är givetvis lättare att få uppmärksamhet för sina kampanjer nu och samtidigt öka avståndet mot sina konkurrenter. Immersive media kan användas på flertalet olika sätt  med den kommunikation man redan har på sociala medier.

Hur tillämpas immersive kommunikation enklast och kostnadseffektivast, redan i dag? Vi berättar gärna mer! Ring 070-6878968, mejla charles@nanofilm.se eller använd vårt kontaktformulär.

Charles Lidbom
Nanofilm

Dela: